Hopp til innhold
close-icon
Hei!
Vennligst velg ønsket språk og valuta.
  • Hvordan komme i kontakt med kunderservice ?

    Vi er tilgjengelig på mail. Se eget skjema her på nettsiden og på epost Hello@hipknitshop.com. Vi svarer på henvendelser i ukedagene innen 2-4 dager.

  • Hvor sendes bestillingene fra ?

    HipKnitShop er en liten bedrift som holder til nord i Norge, i Bodø. Her pakker og sender vi garn, tilbehør og garnpakker til hele verden.

  • Hvor lang leveringstid er det på bestillingen min ?

    Vi pakker og sender bestillinger hver dag og behandler ordrer innen 1-4 dager. Til utlandet er det variabel leveringstid fra 3-30 dager.  Varene kan også sendes med DHL express. Se mer informasjon i utsjekk. I perioder er det ekstra pågang både hos oss og hos fraktselskapet noe som kan gi ekstra lang levringstid.
    TRYKK HER for mer info angående frakt og levering

  • Jeg har lagt inn flere ordrer, kan de sendes sammen?

    Vi pakker og sender bestillinger hver dag. Hver ordre er unik og behandles separat. Selv om bestillingene er lagt rett etter hverandre vil vi ikke alltid ikke kunne se at samme person har bestilt flere ganger samt at det er flere som pakker ordrene. Ser vi dette og har muligheten kan det være at vi kan sende de samlet.

  • Kan jeg endre eller kansellere min ordre?

    Kontakt oss på Hello@hipknitshop.com. Bestillinger pakkes hele tiden og vi kan dermed ikke love at vi rekker å gjøre endringer, selv om du kontakter oss. Etter at du har bestilt er det i de fleste tilfeller dessverre ikke mulig å endre eller kansellere din bestilling.

  • Jeg har mottatt feil vare, hva bør jeg gjøre?

    Hvis du har mottatt feil vare eller opplever mangler med varen, ta kontakt med oss ​​på hello@hipknitshop.com så ordner vi det sammen!

  • Jeg mottok ikke en ordrebekreftelse

    Etter at orden er fullført sendes en e-post til oppgitt e-postadresse. Sjekk spam-mappen din for å se om den ved et uhell har havnet i feil e-postmappe eller søk etter «HipKnitShop» i søkefelt på mail. Finner du ikke mail ta kontakt med oss ​​på hello@hipknitshop.com så hjelper vi deg.

  • Jeg bestilte en PDF / digital strikkeoppskrift. Hvor finner jeg denne?

    PDF strikkeoppskrifter kommer automatisk til oppgitt epostadresse. Om du ikke finner den i innboksen din, søk i søkefeltet på mail etter «HipKnitShop», så dukker den nok opp! Om det er feil epostadresse i bestillingen vil strikkeoppskriften heller ikke komme frem. Oppskriften kan også lastes ned på «Min Side».
    Finenr du den ikke ? Kontakt oss på hello@hipknitshop.com så hjelper vi deg.
  • Jeg trenger hjelp til å forstå oppskriften

    skritt fremover – du finner ofte svarene på det du leter etter i mønsteret. I tillegg kan noe se vanskelig ut- start, følg oppskrift steg for steg- ofte løser det seg.

    Se gjennom våre strikkevideoer her for hjelp til oppskrifter: Strikkevideoer og på YouTube. Er det ukjente teknikker søk gjerne på navn på teknikk i Google søkefelt eller på Youtube så kommer gode hjelpevideoer opp.

     Tror du at noe i mønsteret er feil? Kontakt oss på hello@hipknitshop.com så hjelper vi deg

  • Jeg trenger mer garn for å fullføre strikkeprosjektet mitt

    Har du bestilt en garnpakke men ikke fått nok garn ?

    Hvis du har avveket / gjort justeringer fra oppskriften (for eksempel ikke fulgt mål eller strikkefasthet) og trenger mer garn, eller hvis du har strikket genseren i en større størrelse, kan du bestille garn på nytt her:Garn

    Det er veldig viktig at strikkefasthet holdes for at garnmengde skal være nok (veldig viktig) og alle mål. Føler du at du har rett strikkefasthet (målt?) men likevel for lite garn – kontakt oss på hello@hipknitshop.com så hjelper vi deg

     

     

  • Må jeg betale toll / mva på pakken min?

    Pakker sendes uten ekstra kostnader i Norge.

    Til utlandet kan dette variere – ta kontakt med ditt lokale tollkontor for spørsmål om regler og bestemmelser som gjelder der.

    Vi skulle gjerne sendt garnet uten avgifter, men dette er dessverre utenfor vår kontroll. Når du bestiller til en adresse i utlandet, vises prisene uten norsk merverdiavgift – derfor 25 % billigere. Avgifter/moms vil bli lagt til i ditt eget land etter gjeldende satser. Vi jobber med å kunne tilby ferdig fortollet garn og strikkesett.

    HipKnitShop betaler ikke for uavhentede pakker, gebyrer kan legges på. Om den er stoppet i toll, hent ut pakken og send i retur om du ikke ønsker varene.

  • Selger dere ferdige gensere?

    Dessverre ikke per nå.

  • Jeg ønsker andre fargekombinasjoner i garnpakken min

    Kontakt oss på hello@hipknitshop.com så hjelper vi deg med fargekombinasjon slik at du kan legge inn en manuell bestilling. Ofte bestilles da garn separat og vi kan sende digital oppskrift på mail

  • Jeg ønsker å returnere varen, hva gjør jeg ?

    TRYKK HERfor å lese mer om retur og bytte av varer. Vi bytter ikke inn garn. Om du sender garn i retur refunderes det og ny bestilling må legges inn.

  • Garnet / produktet jeg ønsker er utsolgt- kommer det på lager igjen ?

    De fleste produktene som ligger som utsolgt kommer inn igjen. Noen ganger tar det litt ekstra tid. Ta kontakt med oss på hello@hipknitshop.com så hjelper vi deg for å få et mer konkret svar rundt de enkelte produktene.

    Sett deg på venteliste (trykk deg inn på produkt og legg inn epostadr der) slik at du blir varslet når produktet er tilbake på lager.

  • Hva inneholder en garnpakke?

    inneholder nok garn til den valgte størrelsen og gratis digital strikkeoppskrift. Du kan velge printet oppskrift når du bestiller. De fleste garnpakker inneholder også en kul merkelapp / etikett til å sy på plagget

    Tøyett, saker og annet tilbehør må bestilles separat med mindre annet er oppgitt.

  • Kan jeg hente bestillingen min i Studio HipKnitShop ?

    Ja, det kan du. Om du skriver inn postnummer i Bodø og omegn vil det komme opp valg «hent selv» i utsjekk. Du vil motta en mail hos oss når pakken er klar og kan hentes.

  • Når er HipKnitShop åpent ?

    Vi er ikke en  butikk med vanlige åpningstider. I Studio arbeider vi, har kreative sprell og showroom. Her drives nettbutikk og vi sender daglig ut strikkepakker med garn og oppskrifter til hele verden. På grunn av varierte dager kan vi ikke ha faste åpningstider. Ofte kan vi være ute på farten, ha hjemmekontor eller annet. Vi er stort sett i studio hver dag og prøver å ha fast åpent torsdager 12-18.

    Om vi er ute på reise eller annet kan det være stengt også torsdager – send en mail om du kommer langveisfra og vil sikre deg. Mailadressen vår er hello@hipknitshop.com

  • Ønsker du å bli forhandler ?

    Vil du selge garn fra HipKnitShop ? 
    Har du lyst til å bli forhandler av garnet vårt? Så gøy! Send oss en e-post på hello@hipknitshop.com og merk epost med «Forhandlerinfo»

    Fortell oss gjerne litt om deg selv – husk å få med:

    • Hvor du holder til

    • Navnet ditt og butikkens navn

    • Hva slags butikk eller virksomhet du driver (f.eks. garnbutikk, håndverksstudio, nettbutikk osv.)

    Vi gleder oss til å høre fra deg! En i teamet vårt svarer deg som regel innen 1-4 dager.

  • Kan jeg få beskjed når et produkt er tilbake på lager ?

    Ja! På produktsidene for garn har vi en funksjon der du kan melde deg på for å få beskjed så snart varen du leter etter er tilgjengelig igjen.

    For å registrere deg, gå inn på ønsket produkt og skriv inn e-postadressen din i feltet som vises. Da sender vi deg en e-post så snart varen er tilbake på lager.